mandag 14. september 2009

En flott høstdag på Kvitsøy.

Over: Trane

Over: Storspove

Over: Steinkobbe

Over: jeg padler gjennom sundet ved Sauholmen.

Hadde noen strålende timer i kajakken i dag. Været kunne ikke vært bedre. Sola faktisk steiket og det var mye spennende å se. Som f.eks. da jeg holdt på å knipse skarver på et skjær oh hørte gjennom brenningene en ukjent, men allikevel kjent lyd. Stor var overraskelsen da jeg fikk se fuglen som kom! Lyden er jo velkjent fra mange naturprogrammer,men jeg har aldri sett trane "live" før. Fikk knipset tranen etter at den hadde passert meg. Blei bare et dårlig siluett bilde bakfra. Ergelig når den allikevel var såpass nærme. Det går det knappe fem minuttet så kommer den jaggu tilbake og flyr rett over meg i forholdsvis lav høyde! Denne gangen blir det mye bedre bilder, selv om det er litt mer motlys enn ønskelig :-)

I daq fikk jeg også oppleve flere seler på nært hold og en tårnfalk som hadde "dødsdans" med en stakkars småfugl.
Fikk og et flott bilde av storspove.

Planen nå er å stikke rett ut i kajakken etter nattevakta og padle inn i soloppgangen! Sove får jeg gjøre når været blir dårligere igjen...

Ingen kommentarer: